Петък, 29 март 2024

29.03.2024

Последвайте ни

Нова електрона услуга за работодателите пусна НАП

От две нови електронни услуги, достъпни с персонален идентификационен код /ПИК/ и квалифициран електронен подпис /КЕП/, могат да се възползват работодателите, съобщават от Националната агенция за приходите /НАП/.

Достъп до услугите могат да имат работодателите, които подават справки за изплатени през годината доходи /чл. 73, ал. 1 и ал. 6 от ЗДДФЛ/ - самоосигуряващи се лица и предприятия, които са изплатили през 2019 г. доходи от трудови и/или извън трудови правоотношения.

Чрез новите услуги, потребителите ще виждат на екран справките с подадените данни и ще имат възможност да ги изтеглят под формата на таблица. Услугите предоставят визуална информация за:

  • „Актуално състояние на данните, декларирани със Справката за изплатени през годината доходи по чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ и за удържаните данък и задължителни осигурителни вноски“;
  • „Актуално състояние на данните, декларирани със Справката по чл.73, ал.6 от ЗДДФЛ за изплатените през годината доходи по трудови правоотношения“.

От НАП напомнят, че работодателите, които са изплащали доходи по трудови и/или извън трудови правоотношения през 2019 г. са задължени до 28 февруари 2020 г. да подадат по електронен път  справка за изплатените доходи на физически лица през 2019 г. и за удържаните през годината данък и задължителни осигурителни вноски /чл. 73 ал. 1 от ЗДДФЛ/ и/или справка за изплатените доходи по трудови правоотношения /чл. 73 ал. 6 от ЗДДФЛ/.

c