Сряда, 24 април 2024

24.04.2024

Последвайте ни

Без Тол такса за II клас пътища

Старта на Националната Тол система ще бъде в началото на март 2020 година, с тарифите, поискани от представители на БГ превозвачите. Това стана ясно след 3-часовата среща между представители на Конфедерацията на автобусните превозвачи, на Съюза на международните превозвачи, на Камарата на автомобилните превозвачи в България, на Националното сдружение на българските превозвачи, на Националния таксиметров синдикат, на АЕБТРИ и на Камарата на автобусните превозвачи и регионалния министър в петъчния ден.

Ако след 3-месечното функциониране на Националата Тол система, приходите са в очаквания размер, системата ще продължи с тези тарифи. През месец юни ще има нова среща, на която ще бъдат разгледани резултатите от функционирането на БГ ТОЛ. Това обяви регионалният министър Петя Аврамова след края на извънредната среща.

Конкретните тарифите ще бъдат предоставени за обществено обсъждане в понеделник - 13 януари. На срещата е договорено да има тарифи за автомагистралите и пътищата I клас. Отпада таксуването за движение по пътищата от второкласната пътна мрежа. Това ще наложи и преразглеждане и корекция в първоначално обявения обхват на Националната Тол система.

Управителят на „Пътнически превози” в Добрич: Автобусният бранш постигна чуваемост

Обхват на платената пътна мрежа в Североизточна България / карта: bgtoll.bg

Разпределение на Републиканската пътна мрежа

Републиканските пътища в България се класифицират според административно-стопанското си значение и функциите си в транспортната система и са разделени в следните категории:

  • автомагистрали
  • скоростни пътища
  • пътища от I, II и III клас

Републиканската пътна мрежа се различава от общинските пътни мрежи според значението на пътищата, включени в нея. Общинските пътища имат местно значение и осигуряват маршрути от общински интерес. Отделни републикански пътища влизат с т. нар. Трансевропейската пътна мрежа.

Пътищата от I клас са предназначени за осъществяване на транзитно движение на големи разстояния (предимно от граница до граница). Те обслужват големи територии и съвпадат с направленията на основните транспортни потоци в страната.

Пътищата от II клас са предназначени за транзитно движение на средни разстояния. Те изпълняват разпределителни функции в транспортната система, като уплътняват мрежата от първокласни пътища и осигуряват оптимални маршрути на транзитното движение към отделни региони в страната.

Пътищата от III клас са всички останали републикански пътища, които не притежават характеристиките на автомагистрали или пътища от първи и втори клас. Те служат за разпределяне на движението във вътрешността на териториите, принадлежащи към пътищата от от по-висок клас, или осигуряват връзки между отделните общини. Те уплътняват държавната пътна мрежа в страната и осигуряват връзки с местните пътища.

http://pronewsdobrich.bg/2020/01/08/novi-tseni-za-bileti-i-transport-sled-starta-na-bg-tol/
c