Без категория Бизнес Общество

При онлайн покупка, вече бон за клиента на @поща

На 31 януари изтича крайният срок за синхронизиране на софтуерите, управляващи търговските онлайн продажби.

С актуализацията в Наредба № Н-18/2006 г. се въвежда алтернативна възможност за регистриране и отчитане на онлайн продажбите, извършвани от електронните магазини, информираха от Националната приходна агенция. Лицата, приемащи неприсъствени плащания с дебитни или кредитни карти вместо да издават фискален бон или системен бон ще имат възможност да регистрират и отчитат продажбите чрез издаване на документ за продажбата, който не е издаден от фискално устройство или интегрирана система за управление на търговската дейност.

Промяната не касае физическите търговски обекти, които приемат присъствени плащания с дебитни и кредитни карти За тях се запазва изискването за издаване на касова бележка на хартиен носител.

Търговците, избрали новата функционалност, при извършена продажба са задължени да изпращат чрез @имейл на клиента – документ, съдържащ реквизитите на касовата бележка, включително QR код, номер на виртуалния ПОС, уникален номер на клиентската поръчка и др.

Друго системно изискване към реализиращите електронна търговия е задължението да подават към НАП стандартизиран одиторски файл за всички извършени чрез електронния магазин продажби. Информацията следва да се подава до 15-о число на месеца, следващ месеца, за който се отнася.

За да се възползват от новия ред за отчитане и регистриране на продажбите, електронните търговци следва да приемат плащания с кредитна или дебитна карта и да не приемат други плащания, за които се изисква издаване на фискален/системен бон.

По отношение на използвания софтуер за управление на продажбите, от Агенцията обръщат внимание, че не се допуска чрез него да се управляват други продажби, извън посочените. Софтуерът, трябва да отговаря на предвидените с наредбата изисквания за пълнота и интегритет на данните, недвусмислена автентичност на потребителите, а когато представлява модул от софтуер – не се допуска да бъдат дублирани функционалностите му от другите модули. Софтуерът, трябва да генерира уникален номер на всяка направена поръчка за закупуване на стока или услуга.

На 31 януари 2020 г. изтича крайният срок за търговците, които използват софтуер за управление на продажбите в търговските обекти (СУПТО) за да приведат дейността си в съответствие с Наредба Н-18, припомнят още от НАП.

Повече информация за измененията на Наредба № Н-18 може да се получи от сайта на НАП https://nap.bg/и на телефона на Информационния център – 0700 18 700 /на цена, съобразно тарифата на съответния оператор

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *