Четвъртък, 28 март 2024

28.03.2024

Последвайте ни

Градският транспорт отново разпали страстите в Общинския съвет на Добрич

Докладна записка относно проекта за интегриран градски транспорт в Добрич отново предизвика остра полемика в залата на Общинския съвет.

Предложението на кмета Йордан Йорданов бе за вземане на решение за публикуване в официалната страница на Европейския съюз на информация за възлагане на задължение за извършване на обществен превоз на пътници по утвърдена транспортна схема на Добрич.

Стана ясно, че докладната записка е внесена в последния момент – общинските съветници са я получили след 17 часа вечерта преди сесията. Поради това Иво Пенчев ГЕРБ (СДС) поиска тя да бъде отложена за следващото заседание на Общинския съвет, тъй като не е имало как съветниците да се запознаят с такава важна точка в такъв кратък период.

Председателят на Общинския съвет Мая Димитрова посочи, че, когато точката е неотложна, тя може да бъде включена в дневния ред.

„Докладната касае закупуване на 4 електробуса, които ще бъдат в активите на дружеството „Градски транспорт“. Това е съотносимо към Регламента за държавни помощи, когато се придобиват активи от 100 процента общинско дружество. Следва да се приложи доказателство как законът е приложим към тези транспортни средства“, посочи зам.-кметът Росица Йорданова. В отговор на въпрос на общинския съветник Надежда Петкова ГЕРБ (СДС) тя обясни, че проектът е внесен през февруари.

„Проектът за интегриран градски транспорт е входиран  през февруари тази година т.е. тази докладна е неотложна, въпреки че това решение трябваше да е приложимо още при кандидатстването“, контрира Петкова. Тя припомни, че по време на предизборната кампания – на 11 октомври, имаше извънредна сесия, свикана именно във връзка с това проектно предложение и тогава пак е пропуснато да се вземе решение за публикуване в  Европейски вестник.

"Идеята ни е да започнем такава процедура, тъй като трябва да стои една година обявено в Европейски вестник и на следващ етап нашето общинско дружество да стане вътрешен оператор. Стремежът ни винаги е бил такъв, още от времето, когато започнахме да вливаме трите дружества в едно и искахме да развием нашето общинско търговско дружество", посочи кметът Йордан Йорданов.  

Той от своя страна попита Надежда Петкова дали да разбира, че тя е противник на това общинското търговско дружество да бъде вътрешен оператор. „Това означава ли, че политиката през предходните години, когато вие сте била, е била именно с цел общинско търговско дружество да не бъде вътрешен оператор? Защото, действията показват точно такава посока – ликвидиране на Тролейбусен транспорт, разделянето на три дружества и т.н.“, заяви Йордан Йорданов.

„Напротив, точно това беше и нашата конкретна концепция и логиката на стратегията, която правихме за градски транспорт. Само че за 4 години нищо от това не помръдна, в рамките на една година този проект не може да бъде договорен, а този процес очевидно скоро няма да се случи, тъй като следя какви решения се внасят и какво гласуваме. Как с 4 нови автобуса ще подсилим и ще направим този вътрешен оператор устойчив във времето – в тази логика ми бяха мислите и отговорите им исках да чуя от ваша страна. В рамките на четирите години на предходния мандат ние постоянно питахме каква е стратегията, за да има устойчив общински градски транспорт“, заяви Надежда Петкова.

Заяви, че очаква кметът да публикува цялата информация по отношение на тролейбусния транспорт.

c