Петък, 29 март 2024

29.03.2024

Последвайте ни

Съветниците на Добрич ще получават 40% от заплатата на председателя на ОбС

Възнаграждение в размер на 40 процента от брутната работна заплата на председателя на Общинския съвет за участието си във всяко заседание на местния парламент на Добрич ще получават общинските съветници. Това става ясно от проект за Правилник за организацията и дейността на ОбС град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, който е обявен за обществено обсъждане.

50 процента от възнаграждението на общинските съветници ще са за участието им в заседанията на ОбС, а другите 50 на сто – за работата им в Постоянните комисии. Те няма да ги получават при отсъствие от заседание на ОбС или на съответната комисия, освен по здравословни причини.

Според проекта за правилник ОбС в Добрич ще определи размера на възнаграждението на председателя на съвета в зависимост от продължителността на работното му време. При намалено работно време той се определя пропорционално на неговата продължителност. Размерът на възнаграждението на председателя на ОбС не може да надвишава 90 на сто от възнаграждението на кмета на общината.

За Про Нюз Добрич общински съветник от мандат 2015-2019 обясни, че и в предния ОбС местните парламентаристи са получавали 40 процента от възнаграждението на председателя. Заплатата на кмета на Добрич е 2 400 лева, председателят на ОбС е получавал 90 процента от нея. Но тъй като е бил на 6-часов работен ден, тя е била редуцирана с една четвърт и бруто е получавал 1 550 лева на месец. Чистото нетно възнаграждение, което са вземали общинските съветници, е било 496 лева месечно. Според общинския съветник сега всичко зависи от заплатата на кмета, ако тя се вдигне, ще се увеличат и възнагражденията на председателя на ОбС и на съветниците. Той предположи, че председателят на ОбС отново ще получава 90 на сто от заплатата на кмета.

Проектът за Правилник за организацията и дейността на ОбС град Добрич, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация бе изготвен от временна комисия, сформирана на първото заседание на новия ОбС на 7 ноември. На 13 и 18 ноември тя е провела работни заседания, по време на които са били нанесени необходимите допълнения и изменения в действащия към момента Правилник и изготвен проектът за нов такъв.

Предвижда се към ОбС в Добрич да се изградят 13 Постоянни комисии:

  • ПК „Законност, обществен ред и контрол“
  • ПК „Устройство на територията, строителство и инфраструктура“
  • ПК „Промишлено-стопанска дейност, земеделие и трудова заетост“
  • ПК „Здравеопазване, социални дейности и демографска политика“
  • ПК „Наука, образование”
  • ПК „Търговия, услуги и туризъм“
  • ПК „Култура, вероизповедания и етнически въпроси“
  • ПК „Транспорт и екология“
  • ПК „Бюджет, финанси и данъчна политика“
  • ПК „Управление и разпореждане с общинската собственост и жилищна политика
  • ПК „Спорт и младежки дейности“
  • ПК „Регионално развитие, международно сътрудничество, европейски програми и проекти“;
  • ПК „Предотвратяване и установяване конфликт на интереси и етика“

Заинтересованите лица и организации могат да се запознаят с проекта за Правилник на интернет-страницата на Община Добрич. Писмени предложения, становища и възражения могат да бъдат депозирани в деловодството и на e-mail: dobrich@dobrich.bg в срок до 16 декември т. г.

c