Водещи новини - дясно Общество

397 служители на МВР ще осигуряват реда в изборния ден в област Добрич

За осигуряване на охраната на изборните секции в област Добрич са ангажирани 397 служители на МВР, които ще отговарят за реда и спокойствието в региона, съобщават от Областната дирекция на МВР. Допълнително придадени сили ще има от дирекция „Жандармерия”, сектор „Криминална полиция”, сектор „Икономическа полиция” и сектор „Пътна полиция” при дирекцията.

В ОД на МВР и районните полицейски управление е създадена организация за реагиране и проверка на всички постъпили сигнали и своевременно запознаване на прокуратурата със събраните материали по конкретните случаи.

В седмицата преди 27 октомври, когато ще се проведат изборите за общински съветници и за кметове, е създадена необходимата организация българските граждани, които нямат издадена лична карта или не притежават валидни документи (лична карта или личен /зелен/ паспорт) защото са изгубени, откраднати, повредени, унищожени или с изтекъл срок, да имат възможност да упражнят правото си на глас. Дирекция „Български документи за самоличност“ е създала нужната организация за работа. В зависимост от конкретните нормативни изисквания на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност. При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 27 октомври, по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.

За да бъде издадено удостоверение е необходимо гражданите лично да подадат искане в СДВР, ОД на МВР и РУ при СДВР/ ОДМВР за дните до 26 октомври от 8.30 до 17 часа и на 27 октомври от 8.30 до 19 часа. Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за общински съветници и за кметове, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта. В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОД на МВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.

При произвеждане на втори тур на избори за общински съветници и за кметове (3 ноември)  ще се издават нови удостоверения от 29 октомври до 3 ноември включително, съгласно описания по-горе начин и време.

Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.

Удостоверението се издава, за да послужи само пред Секционната избирателна комисия и е за изборния 27 октомври.

От ОД на МВР напомнят какви са изискванията за спазване на законността в изборния ден:

  • – В изборното помещение не се допускат лица с поведение, накърняващо добрите нрави, въоръжени и носещи опасни за живота и здравето на гражданите предмети;
  • – Забранява се използването на мобилни телефони, фотоапарати или друга възпроизвеждаща техника с цел заснемане на начина на гласуване;
  • – Забранява се изнасянето на избирателните кутии, избирателните списъци и бюлетините извън изборното помещение след приемането им от секционната избирателна комисия в предизборния ден, по време на гласуването и преброяването на гласовете и предпочитанията (преференциите);
  • – Забранява се изнасянето на бюлетини от избиратели извън изборното помещение.

Органите на Министерството на вътрешните работи се намесват за възстановяване на реда при необходимост и по решение на СИК.

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *