Петък, 19 април 2024

19.04.2024

Последвайте ни

Домашна пекарна радва клиентите в Добрич с изобилие от хляб и сладкиши

“Домашна пекарна” е една дългоочаквана комбинация от класически добруджански закуски, уникални италиански сандвичи и пици, френски кроасани и бутер деликатеси, немски сладкиши и неповторими баварски хлябове. Собствениците й вярват в идеята за най-високо качество и удобството да откриете печива в най-голямо разнообразие и подбрани за вкуса на всеки на едно място. Правят всичко с много любов, подбират го с много внимание и формират една нова за Добрич концепция, за да задоволят всеки вкуса. Мисията им е да предлагат винаги топли закуски, пръхкави хлябове, свежи сандвичи и сочни сладкиши. Защото са “Домашна пекарна”, където всеки клиент трябва да се чувства като у дома си. Прекрачвайки прага на кокетната пекарна на ул. Александър Стамболийски 39А клиентът се потапя в домашен уют. А, в дните преди светлия празник там властва и Коледният дух. Младите собственици на „Домашна пекарна” са искали тя да се доближава до домашния стил, но в същото време да предлага нещо по-интересно, взаимствано от европейските пекарни. Нещо, което в Добрич досега не е предлагано. Мариета Милева е убедена, че визуално стилът на пекарните от Франция или Италия може да се пресъздаде от всеки, но онова, което отличава обекта по ул. „Александър Стамболийски” са настроението, интериорът, предложенията към клиентите. Нещо, което го има на много места във Варна и в другите големи градове, но не и в Добрич. Първоначалната идея била да предлагат основно френски десерти, но скоро осъзнали, че това няма как да се случи. Защото клиентите търсят класическата закуска, традиционната баничка. „Не можем да избягаме от това. Така че, сме се опитали да предлагаме  и двете, но с достатъчно високо качество”, споделя Мариета. За нея „Домашна пекарна” е сбъдната мечта. Идеята се родила спонтанно. Когато тя и приятелят й посетили Милано, се влюбили в местна пекарна. Тогава си казали колко прекрасно би било, ако тя се пренесе в Добрич, на това кокетно място, където тогава имали офис. „Дали сме всичко от себе си, за да изглежда така, както ние искаме. Много се гордея с малките домашни неща, които правим, като домашните сладкиши, меденки, джинджифиловите сладки”, споделя Мариета. „Домашна пекарна” е семеен бизнес, нейния и на приятеля й. И двамата са живели в чужбина – тя в САЩ, а той – в Англия. И двамата са „откраднали” по нещичко от местата, където са били, и са го донесли тук. Сформирали са екип от млади хора, които са много старателни, дават много от себе си в работата – нещо, което също кара клиентите да се връщат. „В САЩ, където аз съм живяла, има уникални коледни кампании със сладкиши, десерти, всичко, което трябва да съпътства този празник”, споделя младата жена. Затова тя е издирила оригинална рецепта за американски джинджифилови меденки, които се радват на огромен интерес от клиентите на „Домашна пекарна”. За да има здравословна алтернатива, се предлага голямо разнообразие от хлябовете с квас – пшеничен, пълнозърнест, ръжен пълнозърнест. „Навсякъде се тръби, че хлябът е нещо вредно. Аз смятам, че вредна е маята, а не хлябът. Така, както от пластмасовите опаковки, се връщаме към стъклените, аз смятам, че и при хляба трябва да се връщаме към този, замесен с жива закваска. Много сме благодарни на майстора, който прави хлябове по такива рецепти, специално за нас. За да можем да предлагаме нещо по-здравослово. Защото, масовото производство на хляб е едно и също – независимо дали ще е в бутикова пекарна, или в големите хлебозаводи, рецептата е една и съща. Ние искаме да избягаме от това. Не казвам, че не предлагаме хляб с мая. Предлагаме го, защото има клиенти, които държат на класическия вкус. Зареждаме т.нар. селски хляб от фурната в село Стефаново. По думи на клиенти, този хляб е най-близък до този от миналото”, споделя Мариета. „Домашна пекарна” не е производител. Там хлябът и закуските само се пекат. Наскоро започнали да предлагаме и хляб с аржентинска пшеница. На вид той е същият като белия хляб, но вкусът му е много по-интересен. В „Домашна пекарна” организирали миникампания, за да преценят дали ще допадне на клиентите. „От самото начало бяхме решили, че, когато въвеждаме нещо ново, първо ще го предлагаме на клиентите. И, ако на тях им допада, тогава ще заложим на него. Клиентите харесаха хляба с аржентинска пшеница. Малко по-трудно се възприема, съответно и цената е малко по-висока, но вече го предлагаме в определени дни от седмицата. Има клиенти, които следят, знаят кога могат да го намерят”, сподели Мариета. Всички брускети и крутони също са приготвени от хляба с квас. Те са подправени с различни подправки. Това е по-здравословният снакс. Вместо на бек роуз, кубети или други, с много мазнини и подобрители, по-добре е да се заложи на брускетите и крутоните на „Домашна пекарна”. Те са от здравословен хляб. Не съдържат мая или подобрители. Много майки вече ги предпочитат. Мариета вярва, че постепенно всичко се променя към по-здравословното хранене. Известно време дори предлагали джинджифилови сладки без захар. Само поради факта, че са без захар, имаше огромен интерес към тях. Вече е интересно да кажеш, че е без захар, без глутен или със, смята младата жена. В „Домашна пекарна” винаги има възможност за дегустация. „Вярвам в идеята, че е редно да можеш да опиташ нещо, преди да го купиш. Освен това, предлагаме неща, които са малко по-непознати за вкуса на нашите клиенти. Например, американските джинджифилови меденки не са познати и има хора, които никога не са опитвали и не знаят дали ще им хареса”, разказва младата собственичка. В пекарната приемат и поръчки по телефона. Тя вярва, че клиентите ще свикнат с тази възможност, тъй като така си гарантират, че ще имат прясно изпечен хляб. В навечерието на Коледа, разбира се, има и специална празнична кампания. При нея 50% е продажби, а другите 50% - подарък. Т.е. към всяка продажба има подарък с идеята да се промотира това, което предлагаме. А, и кой не се радва на комплимент. Коледната кампания е свързана с много подаръци, томбола, игра. Мисля, че на всекиго е интересно и ще бъде приятно да получи комплимент към поръчката. Ще имаме нова кампания с козунаци, които са замесени изцяло със 75% масло „Prezident”, което почти никъде не може да се открие. Имахме такава кампания по Великден и козунаците много се харесаха. Затова сега ще я повторим с т.нар. луксозна серия козунаци. Не са наше производство, но ги вземаме от Лагард Варна, които са, може би, най-големите производители в България. Предколедната кампания е в седмицата преди празника. Залага на това, че има много хора, които постят или, просто, са решили да заложат на здравословното хранене. За тях има само хляб с квас – в пълното му разнообразие и асортимент, включително и хлябовете от аржентинска пшеница. Залага се и на френските кроасани с масло и всичко, което се прави от същото бутер тесто. Най-новото предложение е американски ябълков пай с карамел, тип Ню Йорк чийз кейк, какъвто в Добрич може да се открие единствено в „Домашна пекарна”. „При толкова много варианти на чийз кейк, които съм пробвала тук, почти никъде го няма истинският чийз кейк – запечен, с яйца. Това започваме да предлагаме с няколко различни топинги, както и чист”, сподели Мариета Милева. „Вярвам, че всяко ново и различно нещо трябва да се предложи на хората. Дали на тях ще им допадне, е въпрос на вкус. За мен, цялостната идея на пекарната е такава – да предложим на хората своята идея, а те ще преценят дали ще им допадне”, допълва младата дама.  
c