Петък, 19 април 2024

19.04.2024

Последвайте ни

Шегаджийско смарт приложение "спира тока" с обаждане от... Енерго-Про

Чрез едно от приложенията в центъра за апликации на компанията "Гугъл" , потребители, обичащи шегите, са предизвикали смут сред клиенти на  електроразпределителното дружество "Енегро-Про". От енергийната компания уточняват, че фалшивите или шегаджийски обаждания не са от телефони в тяхната централа. В т.н. кол центрове /Центровете за обслужване на клиенти на ЕНЕРГО-ПРО/, са постъпили жалби от потърпевши, в които е било описано по какъв начин  начин са били подведени. Схемата, по която функционират приложенията е следната: След като приложението бъде изтеглено, може да се зададе към какъв номер да се извърши обаждане и от кого - напр. от Полиция, Болница, роднина и т.н. Всъщност, получаващият обаждането вижда на своя дисплей, че го търсят от съответната институция или пък физическо лице. В конкретният случай, клиентите /набелязаните за шегата/ са получили обаждане от скрит номер с предупреждение, че електромерът им е разпломбиран и трябва да заплати определена сума, за да не му бъде изключен тока. В самият край, обаждането или т.н. телефонен разговор завършва със звучен смях - нещо, което е валидно за всяко едно от приложенията, предлагащите се за онлайн изтегляне от магазина на "Гугъл". Все пак, от ЕНЕРГО-ПРО напомнят за начините, когато следва да бъде някой уведомен за прекъсване на електроснабдяването вследствие на ненавременно плащане на сметки - чрез имейл, sms или по пощата. В случай, че служители на дружеството се налага да се свързват с клиенти по телефона за просрочени задължения, те се представят с име и длъжност, като ги съветват да заплатят сметките си за ток на официално обявените за това места, припомнят от енергодружеството. Дали е поредна схема за обществено манипулиране или просто начин да се пошегувате с някого - зависи от това, от какъв ъгъл ще се разгледа. Въпреки всичко, имайте едно наум!
c