Събота, 20 април 2024

20.04.2024

Последвайте ни

Близо 700 специалисти издирват отпаднали от училище деца в област Добрич

В област Добрич са сформирани 36 екипа с общо 685 участници, които ще се включат в мащабната акция на институциите по включване в образователната система на липсващите ученици, сочат данните на Регионалното управление по образование. Най-много те са в община град Добрич, където трите екипа включват общо 136 специалисти. Те са разпределени на подекипи. В община Тервел   функционират 10 екипа с общо 135 членове. В шестте екипа в Балчик участват 120 специалисти, в община Добричка 104-ма се разпределят между четири екипа. В Каварна екипите са три с общо 50 участници, в Крушари има три екипа, всеки с по 10 души, а в Шабла – в два екипа има общо 18 експерти. В екипите участват представители на училища, детски градини, полиция, социални служби.  На членовете им ще се плаща за това, че ще обикалят районите, за да издирват отпаднали от училище деца. В края на септември част от екипите започнаха обходи, но активно тяхната дейност стартира в началото на октомври. Миналата година 1100 екипа в страната, включващи над 11 хиляди учители, образователни експерти, социални служители, медиатори, кметове, областни управители, полицаи и др., направиха над 200 хиляди обхода на адреси на деца, за които има данни, че не са включени в образователната система. От 206 хиляди издирвани ученици в клас бяха върнати 24 хиляди деца, които след това се стопиха до 22 хиляди, тъй като около две хиляди хлапета отново спряха да влизат в час. 70% от търсените деца, или около 145 хиляди, се оказаха в чужбина, без държавата да има информация дали те ходят на училище там. "Основните причини за отпадането от образованието са културни, а не финансови. Сблъскваме се с нежелание, незаинтересованост и дори директно спиране от училище", коментира просветният министър, според когото най-голямото предизвикателство пред системата е големият и непрестанно увеличаващ се дял на проблемни ученици - с майчин език, различен от българския, живеещите в бедност, тези с обучителни затруднения и др.
c