Водещи новини - дясно Образование

Монтесори частно основно училище ще отвори врати в Добрич

От септември в Добрич отваря врати най-новото учебно заведение – Частно основно училище „Мария Монтесори“, съобщи директорът на частна гимназия „Райко Цончев” Валентин Генов.

По думите му, това ще бъде едно от четирите Монтесори училища в България.

Учебното заведение ще се помещава в центъра на града, в сградата на Висше училище по мениджмънт.

То ще предлага специално проектирана Монтесори среда на приятелство, добронамереност и доверие.

Иновационният екип предоставя възможност за обучение и възпитание чрез един от най-актуалните и ефективни подходи в съвременната педагогика, посочва Генов.

Практическото приложение на системата на Монтесори се основава на човешките заложби – човек изследва, изучава, движи се, споделя с групата, човекът е независим и взема самостоятелни решения, създава ред, развива самоконтрол, прави разлика между идеи и опит, използва креативно въображение, работи усилено, повтаря, концентрира се, перфекционизира постиженията си.
Детето винаги научава нещо, което индиректно го подготвя да научи нещо друго, като обучението се превръща в забавно откритие, вместо тежка и скучна работа.

Учебният процес:
Съществуват 3 етапа на учене:
1.Запознаване с материята чрез лекция, урок, книга и др.;
2.Обработване на получената информация, развиване на разбирането за нея чрез работа, експериментиране, креативност;
3.Придобито познание – умения да се премине изпитание (тест, изпит) с увереност, да предадеш познанието на някой друг, да се изразиш без затруднение.

В учебните стаи не се поставят ограничения за изпълнението на писмените и други задачи, децата са свободни да се движат из помещението. Няма учебници във формата, в която ги познаваме. Учи се директно от природата, околната среда и от другите деца (по-рядко от самия учител). Учебните групи са малки, понякога дори от единични деца. Почти не се случва да се преподава урок на цял един клас.
Учебната програма е гъвкава и концентрирана върху математика, езици, изкуство, науки и подпомагане на детето да открива само, чрез проучване и изследване. Науките не се изучават изолирано една от друга. Ученикът има възможност да избира сам последователността и нивото им на изучаване. Освен науките, изкуството, спорта, на учениците се предоставя възможност да развиват и други умения – грижа към околната среда, грижа за човека до теб, градинарство, готвене, грациозно движение, учтиво изразяване, извършване на социална дейност в общността и др.
чениците се учат един от друг, усвояват различни методи на обучение и възприемане на материала, предоставя им се възможност да контактуват с много и различни персоналности.

Преподавателят обикновено не се разделя с класа от 3 до 6 години. Той записва наблюденията си върху всяко едно дете – ниво на концентрираност, социално развитие и поведение, физическо здраве. Негово задължение е да подготвя индивидуална програма за всеки ученик за всеки ден и да помогне на детето да организира самó своята дейност и да реализира колкото може повече от своя потенциал.

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *