Храна и напитки

Проверено и споделено от мен – Анита: Домашна гранoла

Всички обичаме онези хрупкави и примамливо изглеждащи в цветни и лъскави опаковки уж „здравословни зърнени храни“. Много хора закусват с тях и казват – О, разбира се, че закусвам, при това здравословно. Истината е че в тези зърнени закуски има добавени страшно много стабилизатори, подобрители, а да не говорим за добавената захар.

Ще ви дам идея за домашна алтернатива. В повечето сайтове и блогове за здравословно хранене може да я срещнете под наименованието „гранoла“.  Тук нещата, които ще се сложат са изцяло според вкуса, единствената задължителна съставка са овесени ядки, за предпочитане от едрите.

Ето и моята рецепта:

  • 2ч.ч овесени ядки
  • 2с.л семена от чия
  • 2с.л кокосови стърготини
  • 40-50 гр. сушени плодове (боровинки, стафиди, сушен банан)
  • 2с.л. кокосово масло (в повечето варианти рецептата е с мед. Но има много твърдения, че при термична обработка медът губи полезните си свойства и дори става канцерогенен, за това аз използвам кокосово масло)

По желание може да се добави – ленено семе вместо чия или двете заедно в еднакво съотношение, кокосов чипс, какаови зърна, както казах всичко е по желание.

Смесваме всички сухи съставки в купа, добавяме разтопеното косовото малко и объркваме всичко хубаво. Изсипваме сместа върху тава покрита с хартия за печене и слагаме в предварително загрята фурна.

Печем около 30-40 мин. на слаба фурна 110-120 гр. като периодично разбъркваме.

Оставяме гранoлата да изстине.

От тези продукти се получава един голям буркан, който ще ви стигне за доста време.

Това е една от любимите ми бързи и лесни закуски. Добавям кисело мляко, малко ядки, за любителите на сладкото може да се добави мед или плод по избор.

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.