Четвъртък, 28 март 2024

28.03.2024

Последвайте ни

Министър Вълчев: Нулева толерантност към агресията в училище

Министерството на образованието и науката ще изготви препоръки за по-добро взаимодействие между родителите от една страна и училищата, и детските градини от друга, съобщи в Добрич министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Той се срещна с директори на детски градини и училища от областта. В нея участваха народният представител Даниела Димитрова, кметът Йордан Йорданов, заместник-областните управители Красимир Николов и Живко Желязков, началникът на Регионалното управление по образование Жоро Тошков. "Трябва да има нулева толерантност към всички прояви на агресия, независимо дали са от учители към деца, или от родители към учители. Все пак в системата заетите са около 120 хиляди души. От тях 90 хиляди е броят на педагогическия персонал, близо милион са децата и учениците. Така че случаите на агресия наистина са единици, но не трябва да се проявява никаква толерантност към тях”, заяви министърът на образованието. По думите му, професионалното образование дава възможност, както за продължаване в системата на висшето  образование, така и за непосредствена реализация след завършването. „Данните показват, че тези, които са завършили в професионална гимназия, имат по-висока реализация при равни други условия. Днес позициите, в които се изисква професионално образование, са с по-високи доходи, отколкото дори позиции, които предполагат висше образование в някои професионални направления. И тази разлика ще се увеличава заради очаквания още по-голям недостиг на пазара на труда”, посочи той. Добави, че скоро се планира по-мащабна информационна кампания, заедно с работодателите, по отношение избора на децата за включването в професионално образование. „Една от политическите задачи, които си поставихме в самото начало са държавата да обедини усилията на всички институции, за да направим така, че да няма деца, извън образователната система. Механизмът стартира даде резултати, предизвикателството е да го направим устойчив. Категорично можем да кажем, че съвместната работа на институциите безспорно имат добавена стойност”, обясни министърът. Предстои да се разпределят средствата за училища и детски градини с концентрация на деца от уязвими групи, които ще бъдат за възнаграждения, за назначаване на медиатори. Това е много важно, тъй като държава имаме нарастващ брой на деца от проблемни групи, подчерта той. „Другото, което поехме като ангажимент и казахме, че учителите са най-важни. Подобряването на образователните резултати, справянето с предизвикателствата – не само в системата на образованието, но и в обществото, зависи първо от това да имаме учители. Застрашени сме след 10-15 години да имаме голям проблем с недостиг на учители. Ангажиментът ни за двойното увеличение на възнаграждение на учителите ще бъде изпълнен с четири бюджета – 2018, 2019, 2020 и 2021 година. Миналата година изтеглихме предвиденото за 2018 г. увеличение. Ако тази година има добро изпълнение на бюджета, през есента също ще можем да говорим за такова изтеглено увеличение. Това е инвестиция не само в сегашните учители, но и в бъдещото образование”, каза още министър Вълчев. [gallery columns="1" size="full" ids="2661,2662,2663,2664"]  
c