Вторник, 23 април 2024

23.04.2024

Последвайте ни

В Добрич вече има детска занималня за деца със СОП

Детски център „Искрици”, който се намира в  Народното читалище „Добрич 2017” в ж.к. „Дружба” в града, сформира полудневна група за деца със специални образователни потребности(СОП). Тя ще заработи от 6-ти юли. Заниманията ще започват от 8.30 ч. и ще продължат до 12.30 ч., като идеята е децата да се социализират и забавляват с подходящи за тях занимания. Сериозните занятия ще се редуват с развлекателни, като вторите ще са преобладаващи.  Местата са ограничени - децата ще са не повече от седем, за да може да се обърне внимание на всяко от тях според индивидуалните му потребности. Цената е 25 лв. за четирите часа.

Центърът предлага и индивидуална  работа, която е почасова. За 60-минутно посещение цената е 15 лв. първия ден, а при петдневно посещение тя спада с лев на ден и средната сума за седмица става по 13 лв. дневно.

Двама специални педагози - Веселина Христова  и Светлана Василева, са специалистите, които работят с децата, обединени от идеята да  помагат на тях и семействата им. От доста години те са в социалната сфера и общуват с деца със специални образователни потребности в различни институции. Виждат проблемите на родителите и се стараят да им помогнат да презаредят поне за малко батериите си, за да могат да бъдат полезни за децата си.

Началото на Центъра е поставено в деня на детето – 1-ви юни тази година. Целевата група, с която работят специалистите, са деца от 3 до 18 години, освидетелствани от ТЕЛК с лека и средна степен на умствена изостаналост, със сензорни и двигателни нарушения, емоционално-поведенчески проблеми и нарушения в развитието, както и деца с временни или трайни здравословни проблеми, които не са освидетелствани от ТЕЛК.

Методите, които използват, са „Монтесори” и Валдорфска педагогика. Преподавателите окуражават нормалния стремеж на детето към самостоятелност, помагат им да бъдат наблюдателни и да се научат да задават въпроси за това, което искат да разберат, поощряват самодисциплината, изграждат чувство на самоуважение.

Двете дами вярват, че най-добрият начин детето да разбере  и запомни това, което се иска от него е,  да го направи, да го докосне, да го усети със сетивата си. Затова занималнята разполага с пъзели, играчки, провеждат се различни тактилни занимания – с пластелин, глина и др., което спомага за опознаване на средата от детето, изграждайки ясна представа за цветовете и формите, звуковете и шумовете, ароматите и вкусовете.

Специалните педагози знаят, че пътят към постигане на напредък е бавен. Изисква се много търпение, много внимание и обич. И те изпитват истинско удовлетворение, когато видят положителната промяна в децата.

c