Вторник, 19 март 2024

19.03.2024

Последвайте ни

Уникални Трабантчета от Германия и България показаха на фест в Българево (+снимки)

20 Трабанта на собственици от Германия и България бяха показани на проведения днес в село Българево първи Фестивал на Трабанта. Седем са тях пристигнаха от Германия, а гордите им притежатели са членове на „Трабант клуб Берлин”. Има участници от Русе, Варна, Добрич, Разград, съобщи за Про Нюз Добрич кметът на селото Георги Янев.

Най-старата кола е „Трабант 600” от 1963 година и е на бащата на известните певици от Добрич Ивелина Колева и Преслава Кольо Тончев.

Показано е и емблематичното жълто Трабантче, познато от клиповете на „Тутурутка”.

За първи път на фестивал у нас може да се види уникален открит Трабант, направен специално за немската армия, обясни кметът.

Има кабриолети от Берлин, както и патентовани Трабанти с рокерски с рога. Участва и единственото Трабантче, боядисано в цветовете на родния трибагреник бяло, зелено, червено. Собственикът му смята, да го патентова, за да не могат други да използват тези цветове на Трабант.

Идеята за фестивала е на Райнхард - германец от Берлин, който живее в Българево. Преди няколко месеца той предложил на кмета на селото да организират такъв фестивал, като предложи да покани клуба от Берлин. Свързахме се и с хора в Каварна и Варна. Така се получи фестивалът. Той няма състезателен характер, не са организирани ралита и други демонстрации. Всички участници получиха дипломи, сподели още Георги Янев.

Трабантът има почитатели по целия свят. За повечето източногерманци той беше мечтана кола, а за западногерманците – повод за вицове и закачки.

Поддържането на Трабант в отлично състояние е скъпо удоволствие, тъй като трудно се намират резервни части. Въпреки известния си прякор “картонената кутия”, каросерията на Трабанта е направена от изкуствения материал дуропласт, който на практика не корозира.

Онези, които са се сдобивали с Трабант, са били смятани за късметлии. Карането на този автомобил обаче не винаги е било лесно. Шофьорът, например, е трябвало сам да изчислява колко гориво има в резервоара, защото колата не е разполагала със специални индикатори. Единственият признак, че бензинът свършва, е бил звукът от двигателя. Това е било знак за шофьора да намери бензиностанция. И то бързо.

Снимки: Веселин Влаев

c