Петък, 29 март 2024

29.03.2024

Последвайте ни

Приет е правилникът за финансово подпомагане на двойки с репродуктивни проблеми в община Тервел

На последното заседание на Общинския съвет в Тервел на 30 май бе приет правилник, съгласно който общината ще подпомага семейства и двойки, които имат репродуктивни проблеми. Със средства до 3000 лв. ще се подпомагат семейства или двойки, които имат обективни причини да не се възползват от финансираните от републиканския бюджет процедури на центровете за асистирана репродукция, съобщиха от добруджанската община.  С до 3 500 лв. ще се подпомагат кандидатстващи двойки  за процедурата, при която се използва  донорски генетичен материал. Определени бяха и общинските съветници, които заедно с представители на администрацията и медици ще разглеждат заявленията и документите на двойките и семействата. В комисията ще участват общинските съветници Диана Йорданова и Галина Тончева.

Средствата за подпомагане ще се залагат всяка година в общинския бюджет. За тази година не са разчетени средства, но общината има готовност да осигури финансов ресурс   за подпомагане на една двойка или семейство чрез компенсирани промени в бюджета си.

Действията по създаване на  механизъм за подпомагане на двойки с репродуктивни проблеми в  общината бяха предприети, след като се установиха такива потребности, поясниха от общинската администрация. Обозначени са няколко двойки и семейства, които са включени в програми за асистирана репродукция и за които съществува риск да не се сдобият с рожба в рамките на осигурените им четири опита. Новият механизъм, разработен от общината, е стъпка в действията на местната власт за преодоляване на демографските проблеми, характерни за голяма част от територията на страната.

В предходните няколко години в Община Тервел чрез ин витро процедури са заченати и родени общо 11 бебета, между които и три двойки близнаци.

Вносител на предложението за приемане на правилника е инж. Симеон Симеонов – председател на Общинския съвет  в Тервел. Начинанието получи подкрепата на всички общински съветници.

c