Бизнес Водещи новини - дясно

Първа бензиностанция на самообслужване отвори в Добрич

Първата си бензиностанция, работеща на самообслужване, отвори в Добрич.

Тя се намира до кръговото кръстовище по ул. “Отец Паисий”, до Стоматологията.

Високотехнологичният терминал за самообслужване работи денонощно като предлага най-масовите светли горива – Бензин А95Н и Дизелово гориво. Приема плащания в брой, банкови карти и ваучери.

Услугата предоставя възможност на клиентите самостоятелно да извършат целия цикъл на търговската операция – предплащане на сума, зареждане на предплатеното количество, получаване на фискални документи ( касов бон или фактура) и получаване на ресто или ваучер.

Самообслужващите помпи стават все по-голяма реалност и се възприемат по-радушно в Европа, отколкото в САЩ. Петролните компании се борят да постигнат равновесие между привличането на клиенти в своите магазини и предлагането на удобството на заплащането, след като стигнат до колонката.

Статистиката показва, че все още харчим повече за гориво в бензиностанциите, отколкото за хранителни стоки и алкохол. И затова компаниите искат да спестят от служители и помещения, докато ни предлагат лесно и самостоятелно обслужване, и възможност да си купим нещо допълнително, отново от автомати.

Подобно на всеки друг бизнес, бензиностанциите искат да се справят с промените, за да бъдат печеливши и въвеждат самообслужващи се обекти. Интерес към подобна система проявяват съседите ни от Румъния, както и Сърбия. В Западната част на Европа денонощни бензиностанции на самообслужване за момента има в страните от Скандинавския полуостров, както и във Франция, където е възможно първо да заплатиш, а след това да получиш предпочитаното гориво. В Италия пък има прокаран закон, който задължава бензиностанциите да инсталират подобни терминали за самообслужване.

Системата за самообслужване постепенно започва да се разпространява и у нас.

Ако потребителят желае да зареди гориво, то това става чрез машина, която работи както с кредитни карти, така и с пари. След финализирането на покупката, шофьорът получава касов бон. Сред най-големите предимства на нововъведението е, че така се спестяват средства за набиране на персонал, както и време при самото обслужване. Така, в случай, че има опашка, част от клиентите ще минават към касите, където ще бъдат обслужени от служител, а останалата част от хората – към машините за самообслужване. Друга положителна страна е, че именно заради липсата на персонал се очаква горивото да бъде с по-ниска цена.

Вградената функционалност дори прави излишно традиционното помещение, в случай, че се изгражда изцяло автоматизирана бензиностанция. Терминалът за самообслужване отменя необходимостта от присъствието на служителите на търговския обект, посредством реализацията на функционалност, предоставяща възможност на клиентите самостоятелно да извършат целия цикъл на търговската операция – предплащане на сума, зареждане на предплатеното количество, получаване на фискални документи съгласно българското законодателство и получаване на рестото.

Follow Me:

Related Posts

  1. THOMAS J JOHNSTON says:

    The IDEA of Lower cost fuel , Sorry but the fuel costs have not dropped in any other country where this service system is used. The service and maintainance of the machine also costs more , The only thing this does, is make staff unemployed and companies profit from saving on salaries . IF the machine breaks down and you have got a receipt but no fuel or less than you expected ,the staff member can only call an engineer to fix it ? They can not give you fuel from another pump.
    There will not be a 24 hour engineer call out service, and you are left standing ,no money and no fuel ? . They are used widely through out europe and a large number of them are Not staffed you have to call a number and remain there until someone comes to sort your problem ,which can be over a 2 hour wait .

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *