Без категория Развлечение

Фейсбук отбелязва 15 години от създаването си

Днес 4 февруари 2019 г., Facebook навърши 15 години от създаването си, а влиянието на социалната мрежа е по-силно от всякога.

Социалната платформа Facebook позволява на потребителите си да откриват хора със сходни интереси, създаване на приятелства, задоволява любопитството на мнозина, както и глада актуална информация.

Не са единици, открилите любовта на живота си именно в социалната мрежа. Посредством Фейсбук е възможно да популяризирате и бизнеса си.

Възможностите, които Facebook предоставя са безспорно огромни, но макар и предлагани безплатно, за тях всички ние плащаме съответната цена. Един от тези начини е взаимната договорка между потребител и компанията, позволяваща на Фейсбук да събира лични данни, които стават собственост на корпорацията и се употребяват за нейните цели. От тази гледна точка – може да се приеме, че личното ни пространство е нарушено, а социалната мрежа знае почти всичко за клиентите си – кои са, какво харесват, какви са интересите им.

В немалка степен, това увеличава възможността от манипулиране. Без значение дали целта е закупуване на определен продукт/услуга/ стока или упражняване на изборен вот – често след време, оказва се, че взетите от потребителите решения, може би не са били напълно самостоятелни.

Но нека погледнем накратко историята и статистиката на компанията Фейсбук.

  • На 4 февруари 2004 г. Марк Цукърбърг (Mark Zuckerberg) стартира компанията Facebook.
  • След 15 години Facebook се превърна в най-популярната социална мрежа в света, а Цукърбърг в петият най-богат човек на планетата.
  • Същевременно, през последните години Цукърбърг търпи ужасяващи критики и нападки, помрачили в немалка степен имиджа на компанията.
  • We took a look at Zuckerberg’s up-and-down career in honor of Facebook’s 15th anniversary.

Както в множество приказки, започнали в Силициевата долина в Калифорния, така и тази на Марк Цукърбърг започва с минимална инвестиция от $1000, за да стигне с днешна дата, нетно състояние на компанията Facebook – над $60 000 000 000.

Ако се върнем съвсем малко назад във времето, ще си спомним, че беше поставяно под въпрос и лидерството на Цукърбърк в управлението на компанията. Особено изразени бяха атаките към него през 2016 г, когато на Цукърбърг се наложи да дава обяснения пред американското правосъдие, в отправени обвинения относно ролята на компанията в изборите за президент на САЩ.

Според порталът за статистика statista.com, през 2004 година Фейсбук бива използван от 360 потребители. Данните от последната четвърт на 2018 година сочат, че активните потребители на социалната мрежа, за момента са над 2 320 000 000.

Източник: businessinsider.com

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *