Бизнес

Първият магазин „Мания” е открит в Добрич, 70% от клиентите са жени на 30-50 години

Гараж във Варна от 25 квадратни метра и 500 германски марки първоначална инвестиция. Това е началото на веригата магазини “Мания” за дрехи втора употреба през 1996 г. Днес търговските й обекти са 38, а създателят й – Севдалин Спасов, управлява “М холдинг”, обединяващ няколко компании за събиране, сортиране и продажба на дрехи втора употреба, съобщава „Капитал”.

При старта през 1996 г. дрехите втора употреба са внос от Дания, а варненската фирма ги купува от търговец на едро в България. През 2001 г. е началото на негаражната търговия – тогава компанията отваря големи магазини в Добрич и в столичния квартал “Люлин”. Осем години по-късно “Текс тийм” открива във Варна автоматизиран сортировъчен център, в който общият обем на обработените дрехи днес надхвърля 700 тона на месец. Дружеството има складови бази в София и Варна, които съхраняват над 100 вида продукция, разделена по качество, сезонност и артикули.

“Текс тийм” се занимава с внос, обработка и търговия на едро с дрехи втора употреба, които се доставят от Западна Европа, САЩ и Канада. Фирмата има складове в София и Варна, където е и основният сортировъчен център. В началото на 2017 “Текс тийм” откри сортировъчен център и в Ню Джърси – САЩ. “Мания тийм” управлява бизнеса на магазините, а “Мания онлайн” е създадена преди няколко месеца за търговия през интернет мрежата.

Green Team Worldwide Environmental Group е американската компания на Спасов, която формално не е част от холдинга. Тя е специализирана в събирането и търговията с дрехи втора употреба и има собствени контейнери и складови бази на източното и западното крайбрежие на САЩ, както и във Ванкувър, Канада.
През 2012 г. Севдалин Спасов регистрира Green Team в САЩ и отваря база за събиране на дрехи в Карлщат (Ню Джърси). Броят на контейнерите расте и днес те са над 2000, разположени в 11 американски щата, както и в Канада. През 2017 г. в тях са събрани и предадени за допълнителна обработка близо 10 000 тона употребявани дрехи.

Компанията държи под наем и пет склада – в Ню Джърси, Сиатъл, Сан Франциско, Лос Анджелис и Ванкувър, и притежава над 30 камиона, като в три от базите има датски партньор. Във Вашингтон Green Team не наема помещения за складиране, а паркоместа за големи ремаркета, които се пълнят със събраните от контейнерите дрехи и се извозват до сортировъчния център в Ню Джърси.
В Канада контейнерите са 250. Там фирмата работи заедно с две неправителствени организации, които са предоставили площи и на които плаща месечна вноска.

В САЩ и Канада Green Team събира годишно по 10 хил. тона дрехи. От тях във фирмения център в Ню Джърси се сортират около 2500 – 3000 тона. В складовете се извършва съхранение и пакетиране на дрехите, след което около 90% от количествата се изнасят основно за Чили, Гватемала, Коста Рика.
Около 30% от събраните дрехи са годни да бъдат продавани в магазините “Мания” или онлайн, останалите количества се изнасят. За Африка например отиват около 20%, а за руския пазар – 10%.
Магазините “Мания” са 38, от които 30 са на франчайз. В София са 12, но във Варна, откъдето е тръгнал бизнесът, няма нито един заради нелоялната сива конкуренция, уточнява Спасов. “Нарекохме ги “Мания”, защото ловът за находки, страстта да си намериш нещо марково и стилно на добра цена е много силен и се превръща в мания”, обяснява той.

Седемдесет процента от клиентите на “Мания” са жени на възраст 30 – 50 години. “Типичният наш потребител е домакиня, която пазарува разумно и умерено за цялото семейство. В София пазаруват повече млади хора в сравнение със страната”, посочва Спасов.

Източник: “Капитал”

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *