В рамките на 6 месеца децата и учителите от ДГ№10 „Слънчице“ в Добрич, с подкрепата на родителите, изпълниха заложените дейности в проекта „В страната Екология с интерактивна технология“, финансиран от Предприятието за управление на дейности по опазване на околната среда на МОСВ в рамките на Националната кампания „За чиста околна среда”, съобщиха от учебното заведение.
Проектът имаше за цел формиране на екологична култура у децата чрез по-близък контакт с природата, обогатяване и затвърдяване на екологичните им знания с използване възможностите на интерактивните технологии.
Бяха закупени интерактивна дъска и необходимите към нея устройства за осъществяване на иновативен образователен процес. Децата бяха включени като участници в практически дейности. В ролята на туристи те наблюдаваха различни растителни и животински видове в естествената им среда- в двора на детската градина, градския парк, местността „Дъбовете“ и събираха природни материали за изработване на еко-герой на проекта. Като изследователи заснемаха насекоми и хербаризираха растения,които подредиха в електронен албум.Като лесовъди се включиха в засаждането на храсти под формата на лабиринт в двора на детската градина.
Учителите разработиха интерактивни дидактични игри на екологична тематика за всички възрастови групи и за деца със СОП, чрез които да се упражняват и затвърдяват получените екологични знания на интерактивната дъска.
Родителите участваха в изработването на екогерой със събраните от децата природни материали.
Децата - влизайки в ролята на еколози малки се докоснаха до естеството на природата -до нейното многообразие, красота, вълшебство и откриха своето място в нея. С помощта на лупи наблюдаваха различни насекоми,запознаха се много тревисти, храстовидни и дървесни растения и тяхното значение за живота на човека и планетата. С игрите на интерактивната дъска ,без да се генерира отпадъчна хартия,забавлявайки се имаха възможност многократно да затвърдяват получените екологични знания.
Учителите използваха нови инструменти и програми за създаване на интерактивни образователни игри, подходящи за децата от различни възрастови групи и за деца със СОП обогатиха своя ИКТ опит. В работилничките за създаване на еко герой се създадоха и развиха полезни, неформални взаимодействия между родители, учители и деца.
Родителите бяха запознати със същността на проекта и неговото значение за екологичното възпитанието на децата им и получиха идеи как да продължат да развиват своята и на децата си съпричастност към опазването на околната среда и участието им в решаване на екологични проблеми.
Обновената технологична образователна среда и създадените по проекта продукти -лабиринт от храсти, образователни албуми и интерактивни игри, са дългосрочна възможност за продължаващо екологичното образование на следващите поколения деца, считат от учебното заведение.