Бизнес Водещи новини - дясно

“Изида” – Добрич е в ТОП 3 на производителите на сладолед у нас

“Изида” – гр. Добрич, измества “Дарко” и заема трета позиция в ТОП 10 на производителите на сладолед в България за 2017 г. , съобщава „Капитал”. Преди нея се нареждат “Фронери България”, която запазва лидерската си позиция на пазара, а втора в класацията е “Сладоледена фабрика”, Велико Търново, която вече е собственост на Unilever.
Близо 77.5 млн. лв. са общите продажби на компаниите, които през 2017 г. са декларирали, че произвеждат сладолед. Това, сравнено с година по-рано, е спад от 13.6%. В тази категория влизат общо 21 компании, а данните са на базата на целогодишния им бизнес. Фирмите в топ 10 отчитат 74.8 млн. лв. приходи общо през 2017 г., което им определя 96% от пазара в стойност. От тях първите три в класацията – “Фронери България”, “Сладоледена фабрика” и “Изида”, имат 64% общ пазарен дял в стойност.
Данните за 2017 година сочат, че „Изида”има реализирани продажби за 7 633 000 лева, при 5 837 000 лева за предходната години или бележи ръст от 30,77%. Продажбите за местния пазар възлизат на 7 522 000 лева, при 5 837 000 лева през 2016 г. През миналата година компанията от Добрич е реализирала и износ на стойност 111 000 лева.
Съдружници в компанията са Младен Димитров Матеев и Теменуга Златева Матеева. Производствената база е в Добрич, дружеството разполага със собствени хладилни складови помещения в Бургас, София и Стамболийски. Българското дружество си партнира от години с Mars Ice Cream и притежава ексклузивни права за продажбата на сладоледите Mars, Snickers, Bounty, Twix. От миналата година фирмата е ексклузивен представител и на Haagen Dazs, който се произвежда в завода на General Mills в Южна Франция. В България се предлага в различни типове търговски обекти, както и във фризери, които са брандирани с Haagen Dazs, с Mars Ice Cream или с “Изида”. Портфолиото на Haagen Dazs е от близо 20 продукта. Сладоледът се предлага под различна форма – в миничашка, седем вкуса на клечка, шест вкуса в опаковки от 500 мл, два варианта за сладолед тип “сандвич”.

Младен Матеев – собственик и управител на “Изида”: Концентрацията на пазара продължава

В нашия бизнес няма две години, които са съпоставими или си приличат. Често казвам, че ако трябва в едно изречение да характеризираме пазара на сладолед в България, то би било: “Той вече не е същият.” Основната промяна е определена от факта, че през 2018 г. се наблюдава преструктуриране на стратегиите на някои участници за пътя към пазара и за развитие на категорията. Продължава и неговата концентрация. Наблюдава се занижено внимание към клиентите в тези обекти, където участва само един доставчик. При два или три доставчика ситуацията е съвсем различна. В този случай активностите в подкрепа на продажбите са много повече, обслужването е на по-високо ниво, общите маркетинговите активности в категорията нарастват, броят на клиентите е по-голям. Конкуренцията ни поддържа винаги във форма, за което сме благодарни.

Друга съществена разлика със статуквото до момента е, че присъствието на продукти във високия ценови сегмент със силни търговски марки предопределя промени в продуктовия микс, по-висока ротация на предложенията, в резултат на което категорията става по-рентабилна. Основната причина, поради която можем със сигурност да твърдим, че пазарът на сладолед в България вече не е същият, е навлизането на световната марка икона Haagen Dazs чрез сътрудничеството си с “Изида”. Този факт е в унисон с наблюдаваните през последните години тенденции за повишени потребителски очаквания към категорията.

Нарастват любителите на сладолед, за които е важен съставът на предлагания продукт. Те най-често се интересуват от рецепти, които са разработени без добавени растителни мазнини, без консерванти, с естествени аромати и оцветители.

Източник: „Капитал”

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *