Бизнес Водещи новини - дясно Храна и напитки

Откриват сладкарница „Неделя” и в Добрич

Сладкарница „Неделя” да бъде открита и в Добрич предвиждат плановете на собствениците на веригата за 2019 г., съобщава „Капитал”.

Сладкарниците “Неделя” в България са 35, от които 25 са на франчайз. “През 2018 са открити седем обекта, планираме до края на годината да открием още три или четири на франчайз,” казва Георги Минчев, съсобственик на веригата

Плановете за 2019 включват откриване на четири или пет сладкарници, веригата търси франчайз партньори в Дупница, Сандански, Добрич, Сливен, Враца.

В центъра на франчайз схемата е производствената фабрика за торти на “Неделя”, разположена на 4 декара площ, в която работят 111 души и от която се снабдяват всички обекти. Получателите на франчайз права преминават през обучение в столичните сладкарници, което продължава 5-6 месеца. Маркетингът и рекламата са общи за цялата верига. Ценовата политика също е близка, но има възможност в обекти с по-малък оборот извън София цените да са по-ниски. Всяка от сладкарниците се управлява от отделно юридическо лице.


Според Георги Минчев сумата за отваряне на сладкарница “Неделя” зависи от състоянието на обекта, но по груби изчисления за стартирането на бизнеса са нужни най-малко 150 хил. лева. Първоначалната еднократна такса, която плаща получателят на франчайз права, е 30 000 лв., а месечната – 5% от оборота.
“Ние сме първите, които предложиха франчайз модел, създаден изцяло тук, с български продукт, с българска търговска марка и българско ноу-хау”, подчертава Георги Минчев.
Той уточни, че за 2017 сладкарниците в страната отчитат сумарен оборот от 10 млн. лева, а печалбата е 3-5% от продажбите. “Оборотите и печалбата спаднаха. Пазарът се променя, конкуренцията расте бясно, разходите растат непрекъснато, заплатите също нараснаха много”, обобщава Минчев.
Планираните от веригата инвестиции в страната през 2019 г. са за около 400-500 хил. евро. През 2019 г. в Букурещ ще има нови десет сладкарници “Неделя” плюс производствен цех. Планираната инвестиция е 1 милион евро След Румъния веригата готви навлизане в нова държава. Екипът е проучвал пазара във Виена, но се е отказал и сега насочва интереса си към Мюнхен. “Надявам се до три години да сме стъпили на пазара в Германия с три сладкарници “Неделя”. Първоначалната инвестиция ще е около 1 милион евро, които ще бъдат от кредит от германска банка. Но не си поставям срокове и ограничения”, обобщава Георги Минчев.

Follow Me:

Related Posts

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *