Събота, 20 април 2024

20.04.2024

Последвайте ни

Монтесори частно основно училище ще отвори врати в Добрич

От септември в Добрич отваря врати най-новото учебно заведение – Частно основно училище „Мария Монтесори“, съобщи директорът на частна гимназия „Райко Цончев” Валентин Генов. По думите му, това ще бъде едно от четирите Монтесори училища в България. Учебното заведение ще се помещава в центъра на града, в сградата на Висше училище по мениджмънт. То ще предлага специално проектирана Монтесори среда на приятелство, добронамереност и доверие. Иновационният екип предоставя възможност за обучение и възпитание чрез един от най-актуалните и ефективни подходи в съвременната педагогика, посочва Генов. Практическото приложение на системата на Монтесори се основава на човешките заложби – човек изследва, изучава, движи се, споделя с групата, човекът е независим и взема самостоятелни решения, създава ред, развива самоконтрол, прави разлика между идеи и опит, използва креативно въображение, работи усилено, повтаря, концентрира се, перфекционизира постиженията си. Детето винаги научава нещо, което индиректно го подготвя да научи нещо друго, като обучението се превръща в забавно откритие, вместо тежка и скучна работа. Учебният процес: Съществуват 3 етапа на учене: 1.Запознаване с материята чрез лекция, урок, книга и др.; 2.Обработване на получената информация, развиване на разбирането за нея чрез работа, експериментиране, креативност; 3.Придобито познание – умения да се премине изпитание (тест, изпит) с увереност, да предадеш познанието на някой друг, да се изразиш без затруднение. В учебните стаи не се поставят ограничения за изпълнението на писмените и други задачи, децата са свободни да се движат из помещението. Няма учебници във формата, в която ги познаваме. Учи се директно от природата, околната среда и от другите деца (по-рядко от самия учител). Учебните групи са малки, понякога дори от единични деца. Почти не се случва да се преподава урок на цял един клас. Учебната програма е гъвкава и концентрирана върху математика, езици, изкуство, науки и подпомагане на детето да открива само, чрез проучване и изследване. Науките не се изучават изолирано една от друга. Ученикът има възможност да избира сам последователността и нивото им на изучаване. Освен науките, изкуството, спорта, на учениците се предоставя възможност да развиват и други умения – грижа към околната среда, грижа за човека до теб, градинарство, готвене, грациозно движение, учтиво изразяване, извършване на социална дейност в общността и др. чениците се учат един от друг, усвояват различни методи на обучение и възприемане на материала, предоставя им се възможност да контактуват с много и различни персоналности. Преподавателят обикновено не се разделя с класа от 3 до 6 години. Той записва наблюденията си върху всяко едно дете – ниво на концентрираност, социално развитие и поведение, физическо здраве. Негово задължение е да подготвя индивидуална програма за всеки ученик за всеки ден и да помогне на детето да организира самó своята дейност и да реализира колкото може повече от своя потенциал.
c